>>Marktaandeel van KPN stijgt en dat van Ziggo daalt

Marktaandeel van KPN stijgt en dat van Ziggo daalt

In 2017 is het marktaandeel van KPN gestegen, terwijl dat van Ziggo juist daalde. Ruim de helft van de tv-kijkers heeft een abonnement bij Ziggo.

Ziggo haalt per klant meer omzet uit televisieabonnementen dan KPN. Ruim vijftig procent van de televisiekijkers zit bij Ziggo, maar toch kan de provider ruim zestig procent van de omzet in de tv-markt opstrijken. Ruim 31 procent van de Nederlandse tv-kijkers heeft een abonnement bij KPN. Er is geen verklaring voor te vinden waarom de omzet bij KPN is gestegen en die bij Ziggo is gedaald.

Prijsverhogingen in 2016

In 2016 hebben Ziggo en KPN de prijzen verhoogd van de abonnementen. Door deze prijsverhogingen behaalden de beide providers meer winst. Alle providers bij elkaar hebben in 2017 ruim vier procent meer omzet behaald. In totaal kwam het neer op bijna 1,8 miljard euro.

Minder mensen kiezen voor een televisieabonnement

De verwachting is dat minder mensen kiezen voor een televisieabonnement. Steeds meer huishouden gaan televisie kijken via streamingdiensten en kijken geen ‘live’ televisie meer.

Voordelig abonnement afsluiten?

Wil je graag een voordelig abonnement afsluiten met televisie, internet en bellen? Of televisie en internet? Dan vind je dat met onze vergelijker op ikvergelijkonline.nl. Met behulp van deze vergelijkingstool vind je snel een abonnement dat aan je wensen voldoet. Zo heb je de keuze uit een alles-in-een-abonnement dat bestaat uit internet, televisie en bellen of een abonnement met internet en televisie of internet en bellen.

By | 2018-04-12T09:52:27+00:00 22 mei 2018|Internet, TV & Bellen|0 Reacties

Reageer