>>Hoe maak je reclame als horecabedrijf?

Hoe maak je reclame als horecabedrijf?

Wanneer je een horecabedrijf zit zal je merken dat de concurrentie hierin erg groot is. Het is dus erg belangrijk dat jij je als bedrijf onderscheid van de rest. Je kunt dit op verschillende manieren doen, zoals bijvoorbeeld buitenreclame, tv-reclame of lokalen reclame. Maar wat is nu de beste manier om de naamsbekendheid van jouw horecabedrijf te laten groeien? Dit artikel geeft je een aantal manieren hoe je dit kunt doen met zo min mogelijk geld.

Sociale media

Sociale media is tegenwoordig misschien wel de makkelijkste, beste en goedkoopste manier om reclame te maken voor je onderneming. Veel mensen zitten op de verschillende sociale media en kijken hier ook regelmatig op. Als onderneming kun je makkelijk een account aanmaken waar je verschillende acties en aanbiedingen op kunt plaatsen. Ook kun je gemakkelijk jou bericht promoten door te betalen. Dit bericht verschijnt dan alleen bij de doelgroep die jij kiest, zoals bijvoorbeeld bij de consumenten uit een bepaalde leeftijdscategorie die woonachtig zijn in een bepaalde gemeente. Hiermee bereikt je precies de doelgroep die jij wilt bereiken.

Gasten

Je huidige gasten kunnen ook een goede manier zijn om je naamsbekendheid te vergroten. Maar hoe dan? Tegenwoordig maken veel mensen een foto van hun eten wanneer ze ergens gaan lunchen of dineren, hier kun je als ondernemer handig gebruik van maken. Wanneer je bijvoorbeeld je bierglazen laat bedrukken met jouw logo of naam erop en een gast maakt een foto en plaatst deze op zijn sociale media, dan ziet iedereen het logo van jouw bedrijf langs komen. Dit is een handige en bijna kosten lozen manier op je naamsbekendheid te vergroten. Maar je kunt dit ook bijvoorbeeld doen door gratis wifi aan te bieden wanneer de gasten zich op Facebook ‘inchecken’ bij jouw bedrijf. Wanneer zij dit namelijk doen ziet iedereen die bevriend is met de gast dat zij/hij bij jouw bedrijf is.

By | 2018-09-24T15:13:45+00:00 24 september 2014|Geen categorie|0 Reacties

Reageer