Wanneer kan ik het beste overstappen van alles in 1 provider?

Samenvatting:

Als je wilt overstappen naar een andere provider kan dit alleen als de contractperiode is verlopen. Je kunt je abonnement dan altijd opzeggen. De meeste providers hanteren de wettelijke opzegtermijn van één maand. Overstappen is heel eenvoudig en vaak biedt de nieuwe provider je een overstapservice aan. Je kunt het gehele jaar overstappen.

Ben je niet tevreden over de service van je huidige provider? Vind je dat je te veel betaalt? Of is het bij je huidige provider niet mogelijk om een uitgebreid televisiepakket aan je abonnement toe te voegen? Dan wil je natuurlijk graag weten wanneer je het beste kunt overstappen van alles-in-1-provider. Wij geven je graag een antwoord op deze vraag.

Overstappen na de contractperiode

Als je wilt overstappen naar een andere provider kun je dit doen als de contractperiode is afgelopen. Nadat de contractperiode is verlopen, wordt je abonnement meestal omgezet in een abonnement zonder einddatum. Het kan ook dat de provider je abonnement steeds stilzwijgend met één maand verlengd. Als de contractperiode is verlopen, kun je je abonnement altijd opzeggen. De wettelijke opzegtermijn is maximaal één maand. Sommige providers hanteren een kortere opzegtermijn.

Vergelijken is altijd zinvol

Als de contractduur van je abonnement is verlopen, kun je dus altijd overstappen naar een andere provider. Dit kan je bijvoorbeeld doen als je ontevreden bent over de snelheid of stabiliteit van het internet of de service van de provider. Het kan natuurlijk ook dat je graag glasvezelinternet of kabelinternet wilt en je huidige provider dit niet aanbiedt. Ook als je huidige provider ADSL, glasvezelinternet of kabelinternet je aanbiedt, is het zinvol om te kijken wat andere providers aanbieden. Door de verschillende aanbieders te vergelijken, kom je te weten of je geld bespaart met een overstap. Wil je glasvezelinternet? Dan is dit alleen mogelijk als er in jouw gemeente al een glasvezelnetwerk is aangelegd.

Overstappen is vaak heel eenvoudig

Het overstappen is vaak heel eenvoudig. De meeste providers bieden je een overstapservice aan, waardoor het overstappen probleemloos verloopt. Hierdoor heb je de zekerheid dat je tijdens je overstap niet zonder internet zit. Had je bij je oude provider een internetabonnement met vaste telefoon? Meestal is het dan mogelijk om je huidige telefoonnummer te behouden.

Als de nieuwe aanbieder geen overstapservice aanbiedt dan moet je het huidige abonnement zelf opzeggen. Meestal kan dit telefonisch of per e-mail, maar het kan ook zijn dat je een brief moet sturen. Het is verstandig om altijd een kopie van je opzegbrief te bewaren.

Gebruikte je een e-mailadres dat je via je oude internetprovider had gekregen? Dan raak je dit e-mailadres kwijt als je overstapt naar een andere provider. Om dit te voorkomen, is het verstandig om een e-mailadres te openen dat niet aan een provider is gekoppeld, zoals een e-mailadres via Gmail of Outlook.

Met deze stappen verloopt je overstap probleemloos

Natuurlijk wil je dat je overstap probleemloos verloopt. Met deze drie stappen lukt je dat zeker:

  • Start met vergelijken: geef aan welk pakket je wilt en vul je postcode en huisnummer in. Je krijgt dan direct te zien welke abonnementen er in jouw woonplaats beschikbaar zijn.
  • Selecteer je wensen: selecteer de gewenste snelheid en soort internetverbinding.
  • Vergelijk de aanbieders: vergelijk de internetsnelheid, de levertijd en de abonnementsprijs van de aanbieders en maak zo je keuze.

Met behulp van dit stappenplan is het heel eenvoudig om een internetabonnement te vinden dat aan je wensen voldoet. Voordat je een keuze maakt, is het zinvol om na te gaan welke service een provider biedt. Sommige providers bieden je een fijne welkomstkorting of een WiFi-versterker.

<< Terug naar alle veelgestelde vragen

Start met vergelijken:

Kies je pakket:
 
Postcode:
 
Huisnummer: